Tuesday, July 2, 2013

10 pemuzik yang mendapat pembayaran tertinggi tahun 2010

10 pemuzik yang mendapat pembayaran tertinggi tahun 2010
1. U2 - $130 juta
Highest Paid MusiciansBand rock terbesar di dunia, U2 melancarkan pelancongan dunia secara besar-besaran pada tahun 2009 yang telah membawa lebih daripada $ 311,000,000 dalam resit box office kasar. Setiap berhenti pelancongan membawa $ 10 juta dalam jualan tiket kasar. Tambah dalam jualan barangan yang menguntungkan seperti dvd dan sebagainya membuatkan kumpulan ini dinobatkan sebagai kumpulan yang mendapat pendapatan yang paling tinngi didunia.

2. AC/DC - $114 juta
Highest Paid MusiciansSebuah kumpulan yang membawa muzik heavy metal ini telah mengumpul lebih 2juta dolar dalam persembahan nya sempena lawatannya ke seluruh dunia

3. Beyonce Knowles -$87 juta
Highest Paid MusiciansSeparuh daripada pasangan yang paling terkenal dengan hip-hop (Jay-Z, No 6, dan setengah yang lain), Beyonce terus mengembangkan empayar perniagaannya di luar muzik. Tawaran pengesahan dengan syarikat-syarikat dari Nintendo untuk L'Oreal dan beliau terlibat didalam Dereon talian fesyen yang  membawa pulangan masuk berjuta-juta ringgit($ 86000000) setiap tahun di atas persembahannya.

4. Bruce Springsteen -$70 juta
Highest Paid MusiciansThe Nobel penyair New Jersey terus untuk berhubung dengan peminat di seluruh dunia. Disokong oleh Street Band E, Springsteen dijual lebih daripada 2 juta tiket di jelajah dunia beliau yang grossed $ 167,000,000, cukup untuk menjadikannya ketiga pelancongan tertinggi grossing di dunia.

5. Britney Spears - $64 juta
Highest Paid MusiciansTidak lama dahulu, kebanyakan dunia hiburan telah menulis Britney Spears kira sebagai flameout selebriti. Tetapi sejak beberapa tahun lepas Spears masuk di jelajah dunia pelancongan dan mendapat tempat kelima tertinggi grossing di dunia, membawa masuk $ 130 juta resit box office kasar dengan bermain 98 tarikh. Tawaran pengesahan berprofil tinggi dengan Elizabeth Arden dan Candie"s 'membuktikan bahawa orang ramai menjangka Spears tinggal dalam perhatian selama-lamanya.

6. Jay-Z - $63 juta
Highest Paid MusiciansJay-Z selalu mengatakan dia bukan seorang ahli perniagaan tetapi dia adalah perniagaan.Jay-Z telah memungut lebih satu juta untuk setiap persembahannya.

7. Lady Gaga - $62 juta
Highest Paid MusiciansLady Gaga adalah pendatang baru dalam dunia muzik.Dengan pesembahannya yang tekenal dengan penampilan dan klip videonya pelik.Dalam persembahannya selama 106 hari telah memungut
sebanyak  $ 95000000 dan Gaga juga bekerjasama dengan  Polaroid, Virgin Mobile, Monster Cable dan Viva Glam dalam bahagian pemasaran albumnya.


8. Madonna - $58 juta
Highest Paid Musicians

9. Kenny Chesney - $50 juta
Highest Paid Musicians

10. Black Eyed Peas - $48 juta
Highest Paid Musicians

No comments:

Post a Comment