Wednesday, June 26, 2013

wowww durian meletop,mantap dan sedap..lembut jew

Durian meletop lagi top "the musang king"Yang sebelah tu pun meletop jugak.

Awek ni bukan penjual durian - sekadar hiasan
Musim durian tiba lagi. Sekitar klang dah ada peniaga menjual durian di tepi-tepi jalan. Jalan Batu Belah menghala ke Port Klang (detinasi memancing gua) ada dua gerai menjual durian.

Durian yang menjadi bualan hangat sekarang ini ialah 'musangking'. D24 dah tak main lagi. Musang king jadi buruan peminat durian di Malaysia ketika ini.

Apakah ciri -ciri durian Musang King? Apa Cara untuk Kenal During Musang King. Supaya anda taterbeli durian biasa dengan harga 'musang king'

Sewaktu membeli saya sempat bertanya apakah yg boleh buat kita kenal yang buah yang kita beli adalah musaing king. Perkara pertama yang saya perasan ialah tangkatnya sengaja diikat bersama daun durian. Saya tak sempat ambil gambar, tapi ada 2 lagi ciri yang kita boleh dilihat dari buah itu sendiri

Rampas Kuala Besut permudah tawan Terengganu


Tapak Sulaiman Pada Pangkal Buah

Pangkal buah Musing king terdapat bentuk bintang besar dan jelas, yang menjadi petanda kepada pangsa buah itu sendiri

Bumper Sekeliling Tangkai

Saya guna istilah bumper la senang, pada tangkai musang king terdapat bumper yang menang ketara mengelilingi tangkainya. Lihat gambar
 

No comments:

Post a Comment